donderdag 16 april 2009

Peter bezoekt Vic Falls met Pasen


10 april, op Goede Vrijdag, is Peter na 160 km in Livingstone aangekomen:
De laatste 3 dagen in totaal 485 km gereden hetgeen best pittig was daar er uiteraard weer wat heuvelachtig terrein bij zat en zowaar mijn geliefde dirt roads.
De laatste dag was zwaar i.v.m. een fikse verkoudheid hetgeen inmiddels een luchtweginfectie is. Gelukkig antibiotica bij me voor dit euvel zodat ik overmorgen weer kan rijden. Daarnaast ben ik ook door mijn zadel gezakt. Het is ongelofelijk maar alles met betrekking tot mijn zadel is gebroken, eerst in Ethiopiƫ mijn zadelstang, daarna in Tanzania mijn zadelring en nu mijn zadel. Van iemand anders een spare zadel geleend. Ben benieuwd hoe dat gaat?? Nu eerst 2 rustdagen (zaterdag en zondag 11 en 12 april). Vanmiddag ga ik met een paar gezellige kerels een drift maken op de Zambesi met kaas en wijn.
Moet heel bijzonder zijn. Zondag 12 april naar de Falls en nog een paar dingen bekijken. Helaas geen hotel daar het Pasen is en hier een gekkenhuis. Dus in de tent op een aardige campsite met pool en een goede bar. Dus prima uit te houden.
O ja nog even iets over zo'n local op zo'n fiets. Gisteren haalde eentje mij in op een helling met zo'n gammel ding. Hij had een bos hout achterop die een meter boven hem uitstak en zijn linkerpedaal had een 30% dooie trap. Hij fietste me fluitend voorbij waarbij gezegd moet worden dat ik niet in goede doen was en al 130 km erop had zitten. Maar toch blijft het frustrerend!Het weer is prachtig met veel zon, helder en lekker droog en in de avond koel zodat je goed kan slapen. Ik denk al met al dat we tot nu toe over het weer niet zo veel te klagen hebben, gezien het regenseizoen.
Overmorgen dus de grens over naar Botswana waar we een riviertocht maken over de Chobi waar nogal het een en ander te zien is. Vervolgens komen dagen met gemiddelden van ver boven de 160 km met als klap op de vuurpijl er een van 204 km. Nog ca. 3.500 km te gaan dus er moet wel worden doorgefietst, niet waar?
Ik meld me weer zodra er een rustdag is.

Groet, Peter

Geen opmerkingen: