dinsdag 21 april 2009

Peter in Maun (Botswana)


Zaterdagochtend 18 april vroeg mailt Peter vanuit Maun (Botswana):

Goedemorgen allemaal!!
Op de eerste plaats wil ik iedereen hartelijk bedanken die regelmatig mij een email stuurt. Ik waardeer dat buitengewoon en neem mij niet kwalijk dat ik deze niet allemaal persoonlijk beantwoord. Ga er wel mee door want ik lees ze met plezier!!!!
Het is nog vroeg maar ik ben al een uurtje of 3 op. Van uitslapen op zo'n rustdag komt niets terecht! Gewoon om 5.30 uur wakker en dan nog maar een half uurtje blijven liggen en dan toch maar opstaan.
We staan op een camping bij een luxe hotel waar helaas geen kamers meer waren. Niet zo erg want we kunnen wel gebruik maken van alle faciliteiten en een fantastisch zwembad waar ik over een uurtje of twee lig!
Maun is blijkbaar een centrum in Botswana van waaruit veel safari's vertrekken. Best wel een beetje mondaine en wel aardig.De weg hiernaartoe was lang en redelijk eentonig, weinig dorpjes of afleiding maar wel hoofdzakelijk wind mee dus dat helpt. Botswana is tot zover nog niet mijn land. Het lijkt wel of er iets niet klopt maar ik kan niet aangeven wat!
Het is eigenlijk al heel westers en aan de andere kant primitief. Ze hebben de zaken wel aardig voor elkaar maar er lopen ook genoeg Muzunghes rond om dat te organiseren. Verkeer is ook redelijk gedisciplineerd.
Gisteren met mijn nieuwe Canadese vrienden in het Sportsman Cafe en Restaurant gegeten hetgeen uitstekend was. Weer een originele vanille ijs met warme chocolade gegeten wat weer een openbaring was. Idioot dat je zo kan genieten van zoiets normaals, niet waar.
Iedereen kijkt wel een beetje uit naar het einde maar er wordt relatief weinig over gesproken daar we best nog wel een eind moeten. De truck wordt ook door velen wat regelmatiger bezocht dan voorheen en verschillende groepjes zijn plotseling wat anders gaan doen en dagen dan weer na een paar dagen op. Ik heb me voorgenomen de hele rit uit te zitten. Als je dat niet doet houd je daar toch een slecht gevoel aan over, denk ik!! Wat ook gebeurt is dat sommige mensen twee etappes in een doen en dan een extra rustdag inlassen. Dat zijn etappes van > 300 KM. Dat is mij te veel en volgens mij heb je dan die extra rustdag ook nodig om te recupereren. Gekkenwerk!! Over een kleine week komt Jan aan op een vrijdag en jullie kunnen je voorstellen dat ik daar naar uitkijk. Jan heeft voorgesteld Koninginnedag te vieren met oranjebitter en bier aangeboden door de NL gemeenschap en ik houd een praatje over deze traditie!Jan gaat wel racen want dat stelt niets meer voor. Hij moet Allan het vuur aan de schenen leggen en proberen deze sectie te winnen. Dat is tenminste mijn idee. Ik hobbel er wel achteraan.
Goed mensen, ik ga koffie drinken en mijn bed bij het zwembad reserveren. Volgende week in Windhoek meld ik me weer hopelijk met een niet al te pijnlijke kont want het zijn wel KM,s die we gaan maken. De 3e etappe in Namibie is 207 KM dus vroeg op en flink doorfietsen!!
Prettig weekend en tot ziens!!

Groeten, Peter

Geen opmerkingen: