maandag 30 maart 2009

In Mzuzu in Malawi aangekomen

Vrijdag 27 maart is Peter in Mzuzu in Malawi aangekomen en liet hij ons het volgende weten:

"Even uit de lucht geweest maar daar ben ik weer.
Inmiddels in Malawi aangekomen. De laatste twee dagen in Tanzania waren spectaculair qua natuurschoon. Ik kan echt iedereen aanraden Tanzania te bezoeken. Aardige mensen, fantastisch natuurschoon en een hoop dingen te ondernemen. Echt een aanrader!! De grensoverschrijding naar Malawi ging allemaal braaf in zijn werk met het nodige " gehassel" met de " moneychanger".
De eerste nacht een buschcamp hetgeen afschuwelijk was door al het locale geweld wat we over ons heen kregen wat betreft kinderen. In de nacht zijn er ook verschillende mensen bestolen van spullen die naast of in het voorpoortaal van de tent lagen. Ik was twee blikjes bier kwijt , dus dat viel wel mee!
De volgende dag 120 KM naar Chitimba Beach aan Lake Malawi, een prachtige rit, in de morgen enigszins nat, heuvelachtig maar met wonderschone uitzichten. De laatste 25 KM langs het meer met forse tegenwind. Chitimba Beach is zo'n idyllisch oord voor hippies en overland trucks, waar ik de mazzel had op tijd te zijn en de laatste cottage aan het strand had. Echt te gek. Het meer is echt fantastisch en ca. 27 graden. Daar hadden we onze rustdag daar wat gevolleybald, boekje gelezen, biertjes gedronken , glaasje wodka genuttigd etc. etc.. Daar kwam ook heel sterk de gedachte bij me op om de cottage voor nog 4 dagen te nemen en vervolgens met de bus naar Lilongwe te vertrekken. Even uit de sleur van alles. Wat een zalig oord!! Je huurt een aardige zwarte " hulpverloofde" in, die er genoeg te krijgen zijn, en je hebt de tijd van je leven!!Uiteindelijk overwon de liefde thuis en een beetje die van de fiets!! Ik hoor nu mensen denken dat ik gek geworden ben en wellicht is dat ook zo!!
O.K. vandaag weer een nieuw traject naar Lilongwe waarvan de eerste dag naar Mzuzu, de hoofdstad van de noordelijke provincie in Malawi. De eerste 20 km langs het meer en vervolgens de bergen in voor 40 KM naar en hoogte van 800 meter hetgeen super zwaar was maar wel super mooi. Daarna een mooie afdaling en vervolgens door een dal gereden wat echt prachtig was.Na 137 KM waren we er en zitten nu in een lekker hotel.
De weg van morgen is onzeker daar de geplande route een probleem heeft. een brug is weggespoeld. We zien wel!In Lilongwe meld ik me weer.
Het gaat goed met me! Heb gedurende de nacht af en toe last van tintelingen in de benen, maar dat zal wel overgaan.
Ik ga nu ergens lekker eten en wens iedereen een gezellig weekend. Nog 6 weken en we zijn in Kaapstad en belangrijker nog 4 weken en Jan is bij me!
Groet, Peter"

Geen opmerkingen: