vrijdag 6 maart 2009

De hel van Noord Kenia achter de rug

Woensdag 4 februari meldt Peter zich weer:

"Ik ben weer in de lucht!
Na alle dirt roads hebben we vandaag een gewone dag met slechts 35 km bergop hetgeen 3 ,5 uur duurde en vervolgens in 40 minuten 40 km naar beneden met snelheden van boven de 50 km op een redelijk goede weg! Wel oppassen voor gaten in de weg. Je kan geen moment je concentratie verliezen maar het is wel heerlijk na zo'n lange klim.
De dagen ervoor waren werkelijk verschrikkelijk. Gisteren ook maar eens niet gereden. De dag ervoor een vallende fietser tegen me aangereden en met zijn pedaal mijn linker kuit open. De wond valt wel mee maar mijn spier doet nogal pijn. Gaat wel weer over.
Iedereen is blij dat de hel van Noord Kenia achter ons is. De wegen waren zo slecht zodat je totaal geen snelheid kon maken en totaal door elkaar gehotst werd. Heeft helemaal niets met fietsen te maken, dat zeiden zelfs de echte mountain bike jongens.
Vandaag rond Mount Kenia gereden in een prachtig gebied. Heel veel bergen en prachtige vergezichten. Het verschil in landbouwmethodes hier en in Ethiopiƫ en Sudan is wel levensgroot. Hier heel modern. Ook veel bloemenbedrijven met enorme kassen. Ik heb wel eens een uitzending gezien dat Nederlanders hier op dit gebied aktief zijn. Ziet er allemaal zeer professioneel uit!
Nu zitten we in een lekker hotel waar ik zowaar in bad heb gelegen in warm water. Was ook wel nodig. Lekker mijn spullen laten wassen en de zooi een beetje opruimen. Grote pot bier erbij en het is pas 15.00 uur.
Over twee dagen in Nairobi met nog twee flinke dagen fietsen. Dan schiet het allemaal ook een beetje op. Er zijn een paar mensen in de groep die trekken het niet meer en zijn al naar Nairobi of Arusha vertrokken per bus. De routines gaat ze tegen staan hetgeen ik me wel enigszins kan voorstellen. Elke dag is min of meer hetzelfde en wellicht voor de of ander te eentonig.
Het is niet anders. Je moet je daar een beetje op instellen en het verstand af en toe op nul zetten.
Het weer is hier aangenaam. Niet te warm en je merkt dat de regentijd eraan staat te komen. Zit ik ook niet echt op te wachten maar we zien wel.
Ik meld me in Nairobi weer a.s. vrijdag.
Groet,Peter"

Geen opmerkingen: