maandag 9 maart 2009

Peter in Nairobi




Vrijdag 6 maart in Nairobi aangekomen.

De twee dagen voor Nairobi waren echt fantastisch. Goede wegen, groene omgeving en heuvels die te overzien zijn. Hopelijk is dat de voorbode voor de rest van de tocht. Daarnaast zijn er genoeg mogelijkheden om te stoppen en een kop koffie of een colaatje te nemen. Het verschil tussen Ethiopiƫ / Noord Kenia en nu is enorm en wel in elk opzicht. Campsites met douches die werken en ook nog warm water. Koud bier i.p.v. warme cola! Toiletten die aardig schoon zijn i.p.v. een gat. Mensen die buitengewoon vriendelijk en belangstellend zijn.

Dit gedeelte van Kenia is redelijk welvarend en het is opvallend hoeveel scholen je tegenkomt. Gisteren (6 maart) Nairobi binnengereden in convooi. Bloedheet en een enorme stank van al het verkeer. Mijn kop verbrand daar ik geen kapje op had onder mijn helm en de dag ervoor maar weer eens de tondeuse eroverheen gehaald had. Ziet er niet uit. Allemaal verbrande strepen op je kop. Zo'n convooi gaat helaas niet anders maar is geen plezier. Duurt heel lang en is nogal gedoe. Uiteindelijk zitten we op een campsite buiten Nairobi en heeft het geen zin een hotel te nemen daar we morgen weer op tijd weg moeten richting Arusha.

Vandaag ga ik wel even de stad in om wat " couleur local" op te doen.

Er zijn heel wat mensen vetrokken naar verschillende oorden en er komen ook wat " sectional riders" bij.

Zo langzaam maar zeker komen er toch wat irritaties, ook bij mij over verschillende mensen. Ik heb een Duitser precies gezegd wat ik over hem dacht hetgeen die niet zo leuk vond. Zo’n vervelende arrogante IBMer. Ik kan me die lieden nog herinneren uit de tijd met Margreet. Gelukkig dondert hij op na Arusha. De sleur slaat bij mij ook wel een beetje toe. Daarom kijk ik uit naar Arusha daar we daar 3 dagen vrij hebben.
In Arusha zijn we precies op de helft van de tijd maar niet van de KM's! We hebben nu een dikke 5000 km achter de rug. De tweede helft wordt er per dag meer gereden. Morgen b.v. al 160 KM!!
Vanaf vandaag krijgen we ook een andere " tour director" hetgeen ik jammer vind daar de vorige buitengewoon goed was. Er komt ook wat andere nieuwe staff bij. We zien wel!

Er zijn uiteindelijk nog 12 EFI'rs over die het m.i. ook wel volhouden tot het einde! Veel respect voor en hoe ze dat tot nu toe gedaan hebben. Het zijn over het algemeen wel de jongere maar er is er toch ook een bij van 50 en een vrouw!

In Arusha meld ik me weer als er iets bijzonders te vertellen valt.

Groet, Peter






Geen opmerkingen: