donderdag 26 februari 2009

En wat een dag rust met Peter doet

De volgende dag, 15 februari 2009, meldt Peter het volgende:

"Daar ben ik weer! Het is zondagmorgen, onze rustdag in Addis. Heerlijke temperatuur daar Addis ongeveer op 2300/2500 meter ligt.
Wellicht was ik gisteren wat negatief over Ethiopiƫ maar dat komt hoofdzakelijk door de bergen en die vervelende kinderen. Het land is eigenlijk prachtig en de volwassenen zijn O.K.
Vanaf nu wordt het m.i wat makkelijker daar de echte hoge bergen hebben we achter ons. We zakken langzaam naar Kenia. In noord Kenia wordt het nog zwaar door hitte en buitengewoon slechte wegen. Ze zeggen dat de komende sectie de zwaarste is ( Meltdown Madness ) maar ik heb er toch een ander idee over. Hopelijk heb ik gelijk. Zo’n dagje rust doet wonderen. Hoor eens hoe positief ik ben!!
Ik ga zo meteen naar de markt, de grootste in Afrika.

Ik had nog beloofd wat over de groep te vertellen.
We zijn ongeveer met zijn vijftigen. Het wisselt nogal omdat er per sectie mensen weggaan en bijkomen. Ik denk dat ongeveer 40 de hele tour rijden. De leeftijd varieert van 18 tot 70 hetgeen al bijzonder is. De groep gaat buitengewoon respectvol met elkaar om; er is nog niets voorgevallen. Omdat de groep zo groot is, kan je ook in de anonimiteit verdwijnen en lekker in je tent kruipen als je daar behoefte aan hebt. Er zijn veel Canadezen, zowel Frans als Engels sprekende, wat Amerikanen, Engelsen, Nederlanders (5), een Duitser en nu heeft zich toegevoegd een Belg.
Ik sta verbaasd hoe makkelijk de zaken verlopen binnen deze club mensen. Iedereen kan heel behoorlijk met elkaar opschieten. Af en toe eet je met de een of de andere of drink je een biertje of fiets je een stukje op.
Er zijn ongeveer 17 vrouwen die niet voor de mannen onder doen. Er zijn er een paar heel sterke bij.
Al met al gaat het eigenlijk heel goed en je dient je wel een beetje aan te passen maar dat is evident. Het zijn geen mensen waar ik nog jaren contact mee heb maar wel prima voor zo’n trip.

Dat was het zo’n beetje. Als ik wat vergeten ben hoor ik het wel!"

Geen opmerkingen: