woensdag 11 februari 2009

Peter is geen Bahamontes maar oude huismus



Zondag 8 februari 2009 is Peter weer on-line. Hij laat ons het volgende weten:

"Daar ben ik al weer. Slechts twee dagen gefietst en weer een rustdag!
We zitten nu in Bahir Dar aan het Lake Tane. Een gezellige studentenstad die ongeveer op 2000 meter ligt dus niet zo warm.
Ik had vanochtend problemen met mijn versnelling. De lichtste 8 versnellingen zijn niet meer bereikbaar. Ik hoop dat ze dat morgen kunnen maken. Martine, bel even Tom Schouten of die een idee heeft. Mijn handle ging de laatste dagen al heel zwaaar! Vraag Tom, kan de kabel eruit en opnieuw gesmeerd worden. Ik denk niet dat het de naaf is maar eerder de handle of kabel.


We zitten nog steeds in de heuvels en een ding is zeker: ik ben geen Bahamontes, de adelaar van Toledo uit de 50tiger jaren, maar een oude huismus uit het Benoordenhout. De bergen en heuvels zijn niets voor mij.

Voor de rest word je gek van die kinderen die voortdurend tegen je schreeuwen : he You, where are you from, where are you go? Vervolgens krijg je een steen naar je kop of proberen ze je met een stok te slaan. Ik rijd nu recht op ze af dan schrikken ze! Bergop zijn ze echter sneller dan ik en dan is het lastig.

Vanaf overmorgen (dinsdag 10 februari) 5 dagen naar Addis. De eerste dag 161 KM ! Daar zie ik wel tegenop, maar we zien wel."


De versnellingen van Peter konden gelukkig gerepareerd worden.

Geen opmerkingen: